30 de setembre del 2016

L'ESCOLA DEL NOU SEGLE

El que fins ara hem conegut com a noves tecnologies han deixat enrere el concepte "nou" per a passar a ser d'ús diari. La societat d'avui en dia "viu d'elles", qualsevol acció es més fàcil de fer amb un mòbil intel·ligent o una tableta amb connexió a la xarxa, ja sigui per comunicar-nos de manera més personal (xarxes socials, xats, etc.) com per a realitzar tasques més formals (tràmits, consultes, ...).
Aquesta implantació de les tecnologies ha obligat a l'educació i als seus professionals a adaptar-se a aquests canvis socials, modificant tant la forma de ser i fer dels nous docents com els materials i recursos a fer servir. Uns exemples de l'ús  de les tecnologies a les aules són les infografies; documents multimodals que compaginen la imatge i el text per crear un document didàctic i atractiu. Pensem que les infografies són un recurs a utilitzar que afavoreix tant als docents com als estudiants, ja que per una banda, els professors, poden transmetre coneixements de forma visual, atractiva i accessible als alumnes, i per altre bada, en el cas que siguin els estudiants els creadors, els permet desenvolupar la creativitat i familiaritzar-se amb les eines tecnològiques per a la creació d'activitats i presentacions dels coneixements adquirits.


D'aquesta manera sorgeix el professor del segle XXI, un professional capaç de poder preparar l'alumnat per a enfrontar-se al món tecnològic que l'envoltarà fora de les aules i actualment també dins. Qualsevol docent ha de tenir ben adquirides competències digitals, ja que no ha de saber únicament utilitzar la tecnologia sinó que ha de ser capaç d'utilitzar-la amb responsabilitat, amb pensament crític davant l'àmplia informació sense control ni filtres que es pot trobar a la xarxa, a més a més de ser posseïdor i capaç de transmetre als seus alumnes valors com l'assertivitat, l'empatia, la resiliència entre molts altres.
El professor del segle XXI deixa de banda el rol d'instructor per assolir el rol d'acompanyant en l'etapa educativa, de mestre/essa que ajuda, ensenya i comprèn i desenvolupa la seva feina fent servir tots els recursos educatius que tingui al seu abast amb l'objectiu d'afavorir, en tots els àmbits, els seus alumnes. 





Infografia sobre el professor del segle XXI






Entrada reflexiva de la sessió  2 d'Habilitats Comunicatives:
Noves fomes d'aprendre a l'era digital

Divendres 30 de Setembre de 2016.





Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada