12 de novembre del 2016

APLICACIONS EDUCATIVES A L'AULA

Avui en dia la tecnologia ha fet un avanç molt gran, i segueix avançant dia rere dia i això influeix en la vida de les persones i especialment dels nens que són els que estan creixent i que han canviat la forma de divertir-se, en molts casos han deixat de baixar al carrer o al parc per passar-se hores davant dels mòbils o les tauletes,per aquest motiu la tecnologia ens obre un camí de possibilitats i recursos per utilitzar-la tant dins com fora de casa i des de l'escola amb l'objectiu de fer de l'estudiant un alumne actiu, que sigui el centre del procés educatiu. A causa d'aquests canvis han sorgit múltiples aplicacions educatives amb la finalitat de facilitar l'ensenyament de múltiples matèries i l'adquisició d'estratègies d'aprenentatge, gestionar els recursos i les dades, i donar suport al desenvolupament cognitiu de qui les fa servir.  
Cal mencionar que no és un requisit indispensable el fet de que una aplicació que es faci servir a l'aula hagi estat creada amb aquesta finalitat educativa; moltes aplicacions, creades amb diferents finalitats, poden fer-se servir amb un objectiu educatiu si se'n fa un bon ús d'elles. 

Les propostes i els exemples d'activitats que proposem des del Blog d'aplicacions, educatives i no educatives, per a fer servir a l'aula són les següents:  
Instagram amb alumnes de 1r d'ESO: A l'assignatura de plàstica publicar un dibuix creatiu sota un hastag i d'aquesta manera entrar en un concurs organitzat per l'escola i fer crítiques constructives dels dibuixos dels altres companys. 
Google Earth per endinsar els alumnes en el món virtual i que coneguin els diferents països i la seva localització sense necessitat de moure's de l'aula.
ASKfm per a què els estudiants puguin interactuar virtualment amb els seus companys formulant i responent preguntes sobre temes tractats a classe.
1000 aventures, aplicació on els infants barregen realitat i imaginació amb l'objectiu de crear un univers paral·lel i mostrar positivament la part més fantàstica dels hàbits quotidians. L'aplicació és una barreja perfecta entre joc, dibuix animat i llibre, a més a més, està dissenyada per detectar les necessitats que es produeixen en el desenvolupament dels infants.
Letris per a exercitar la memòria i ajudar als alumnes a pensar amb rapidesa, ja que en ser lletres que cauen de la mateixa manera que al joc del Tetris, has d'esforçar-te per a lligar paraules si no la pantalla no es supera i per tant no pots passar al següent nivell. És una aplicació entretinguda que ajuda a agilitzar la ment i a la vegada refresca paraules que poden caure en l'oblit.


ASKfm
Instagram
Google Earth
1000 aventures


Letris





Entrada reflexiva d'activitats treballades a casa: Habilitats comunicatives.
Apps educatives.

Divendres 11 de Novembre de 2016.

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada