12 de novembre del 2016

FLIPPED CLASSROOM

Flipped Classroom, classe inversa en català, és una forma d'aprenentatge en la que els alumnes realitzen part de la feina a casa i part a classe, per exemple; visualitzar vídeos de contingut educatiu a casa per després realitzar les activitats corresponents a l'aula. 
Deixa enrere la metodologia de realitzar sempre la teoria a classe i després fer els deures a casa per passar a aquest contingut on els alumnes preparen el temari pel seu compte i després a classe apliquen els coneixements adquirits a partir de la preparació anterior. 
Per altra banda, la funció dels docents en aquesta metodologia és donar suport als alumnes a l'hora de resoldre les activitats i no pas d'assumir el rol d'instructor.
D'aquesta manera els professors poden dedicar més temps individualitzat als alumnes, augmentant així la motivació entre ells, ja que abans molts dels alumnes es deixaven activitats sense fer, en canvi amb les classes inverses això ja no passa tant  i augmenta el rendiment escolar. El professor no només actua en el currículum, sinó que també en l'àmbit socioemocional de l'alumne.

Les classes inverses, o Flipped Classroom, són una nova tècnica educativa que ens permet als estudiants involucrar-nos de manera activa en les classes, participant d'elles, dissenyant, creant i desenvolupant materials dinàmics que permeten tant a nosaltres, els estudiants, com als docents, interactuar de forma col·laborativa a la realitat de les classes.
Des del grup Educació per a tots, i des de la nostra pròpia experiència en el desenvolupament de les Flipped Classroom's, recolzem l'educació participativa, que inclou, i no exclou, l'alumnat en les realitzacions de les classes, que permet el desenvolupament de la imaginació i la creativitat i que no minva les capacitats individuals dels estudiants mitjançant metodologies instructores, basades en la memorització i no en l'assimilació.  










Entrada reflexiva de la sessió 8 d'habilitats comunicatives:
Flipped classroom.

Divendres 11 de Novembre de 2016









Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada